E-ITSPEA 12: Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

Kaasaegses maailmas on juba praegu raske ette kujutada isegi väikest ettevõtet, kes pole Internetis esindatud. Enamik inimesi loeb nende kohta veebis enne ostude sooritamist, teenuste kasutamist või mõne koha külastamist. Seetõttu on väga oluline, et teie veebileht oleks kasutajate jaoks atraktiivne.Siiski puutun väga tihti kokku halvasti tehtud saitidega ja halvaks saidiks peetakse mitte ainult seda, kus on selgelt kasutatud liiga palju pilte, videoid, värvid on halvasti valitud, vaid ka neid, kus pole mugavat navigeerimist.

Minu jaoks hea saidi peamised kriteeriumid:

  • lihtne intuitiivne navigeerimine
  • õigesti valitud värvid
  • visuaalselt atraktiivne liides
  • tekst, mis on jaotatud loogilisteks osadeks ja mida on lihtne lugeda
  • kohanemisvõime (see peaks igas seadmes võrdselt hea välja nägema)
  • mittevajalikke reklaamiüksusi
Negatiivne näide
Arngren (http://arngren.net)

Kui arvate, et leiate mõnelt saidilt midagi head, pole te seda veebiressurssi veel külastanud. Arngreni sait on suurepärane näide kohutavast saidist, kus on lihtsalt võimatu midagi head esile tuua. Ta eitab täielikult, et tänapäevase veebikujunduse jaoks on olemas reeglid. Sellel on valed värvid, halb navigeerimine ja segadust tekitav väike tekst.Tundub, et tohutu tootevalik on avalehel kuhjunud täiesti korrastamata järjestuses. Huvitavat toodet on väga raske leida. Saidi vasakul küljel on menüü, tänu millele saate valida huvitava toote tüübi, kuid linki järgides näete sama kaootilist kujundust ja tooted ei vasta sageli määratud kategooriatele. Samuti pole saidil teavet saidi omanike kohta, mida nad müüvad ja miks tasub neilt osta.Kuigi see Norra sait töötab 2019. aastal, tundub see olevat 90ndate kollaste lehtedega.
















Positiivne näide

Selle veebipoe kujundust nimetatakse sageli eeskujulikuks ja sellele on seletus - intuitiivne liides. Populaarsel e-kaubanduse ressursil on suurepärased pildid, kõnekeeles arusaadavad kirjeldused, selged üleskutsed kataloogi jaotistele üleminekutega ja ilmsed eelised (tasuta saatmine jne).
Teine omadus: video, mis demonstreerib toodet mudelil, et külastaja saaks toodet näha ja enesekindlalt osta. Kasu on suuruse / suurenduse / pildi ostmise valikutest
veebileht sisaldab kogu teid huvitavat teavet, saate kaupu sortida suuruse ja hinna järgi, toimub ka kiire registreerimine, mis muudab uute kasutajate elu lihtsamaks, kauba eest tasumisel olete kindel, et makse on ohutu, olemas on ka mugav ja arusaadav kinnituskiri kauba kohta















Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Arpanetist Facebookini - Interneti kujunemislugu

E-ITSPEA 9: IT juhtimine ja riskihaldus