Teema 6: Arvutid ja paragrahvid Iː tants intellektuaalomandi ümber

Tänases postituses hindan pakutavaid lahendusi Rick Falkvinge ja Christian Engströmi raamatust "The case for copyright reform"



  • Moral Rights Unchanged

Mina olen täesti nõus sellega, sest mina või keegi teine ei tohi ennast rääkida nagu ta on kuulne inimene,kui tegelikult pole.Olen nõus, et paljud inimesed tahavad saada kuulsateks ja populaarseteks inimesteks, kuid seda tasub saavutada iseseisvalt, mitte kellegi teise edu kopeerides. See rikub moraalseid põhimõtteid.

  • Free Non-Commercial Sharing 

Minu arvates peaksid autoriõigused puudutama ainult neid inimesi või ettevõtteid, kes soovivad teiste inimeste tööl raha teenida, kuid tavakasutaja jaoks peaks kõik jääma tasuta, kuna see muudab nii kliendi kui ka müüja elu lihtsamaks, sest inimesed tunnevad toote vastu rohkem huvi ja see puutub rohkem kokku nõudlust ja reklaamist saab raha. Näiteks isegi kui film on Internetis, käivad paljud kinos ja maksavad selle suurelt ekraanilt vaatamise eest raha, nii et toote müüjatel pole palju probleeme, kui nad eemaldavad tavakasutajate autoriõigused ja saavad rakendada mõnda muud viisi raha teenimiseks.

  • 20 Years Of Commercial Monopoly 

Ma arvan, et 70 aastat autoriõiguste eest on palju, kuid ma ei nõustu ka väitega, et 20 aastat on parim variant. Minu arvates on vaja anda autorile võimalus ise otsustada, kui kaua autoriõigus kestab, kogu elu või 5 aastat, valik jääb autorile. 

  • Registration After 5 Years

Ma arvan, et see on probleemile suurepärane lahendus, 5 aastat pole palju ega vähe. see vähendab autoriõigusega kaitstud materjali hulka. Samuti oleks hea luua teenus, kus saate oma autoriõigusi 5 aasta pärast uuendada.

  • Free Sampling

Ma arvan, et see ettepanek pole nii hull, kui esmapilgul tundub. Esiteks pole midagi halba, kui kasutate osa sellest või teisest teosest uue loomiseks, kui võtate väikese osa, kui vajate natuke rohkem, võite alati pidada autoriõiguse omanikuga läbirääkimisi (näiteks peate tema töö pealkirjas märkima), võimalusi on palju ...

Ma arvan, et autor peab ise otsustama, kas lubada oma teose osa kasutamist raha või tasuta.

  • A Ban on DRM 

Olen selle ideega täiesti nõus.Selliseid asju nagu seadused ja õigused peaksid kehtestama ainult üldtunnustatud teenistused, kui kõik hakkavad oma seadusi välja mõtlema, siis keegi ei järgi ühtegi seadust ja kaos tuleb.












 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Arpanetist Facebookini - Interneti kujunemislugu

E-ITSPEA 12: Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

E-ITSPEA 9: IT juhtimine ja riskihaldus