Realiseerunud visioonipunkt

" Eesti kasutatakse maksimaalselt info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) võimalusi, et nutikate lahenduste abil tõsta inimeste elukvaliteeti ja tööhõivet, tagada Eesti kultuuriruumi elujõulisus, suurendada majanduses tootlikkust ning tõsta avaliku sektori tõhusust – seda kõike avaliku, era- ja vabasektori koostöös." 
Mina olen täesti nõus sellega, sest olen oma elu jooksul näinud, kuidas elu on tänu tehnoloogia arengule Eestis muutunud lihtsamaks.

Mina tahaksin kirjelda üht kõige enam ja üht kõige vähem realiseerunud visioonipunkti, mis oli antud selles ajakavas.
Minu meelest kõike realiseerunud mõte,et inimesed on saanud IKT abil  targaks tarbijaks.Nad hoiavad raha kokku või saavad teenitud raha eest rohkem väärtust, näiteks elades tarkades majades või ostes interneti kaudu rohkem epoodidest.Tänu Internetile muutub peaaegu kogu teave meile kättesaadavaks. Piisab, kui sisestate otsingumootorisse soovitud sõna, teksti, lause ja teile antakse kõik, mis teie soovil on. Muusika, raamatud, filmid, retseptid, töö, eluase ja isegi vajaliku koha täpne marsruut, see kõik on juba kaasaegsetes telefonides ja tahvelarvutites saadaval traadita interneti kasutamisel, tänaval ja kodus.Kõik see võimaldab inimestel säästa aega,mis on kõige tähtsam.


Minu meelest kõige vähem realiseerunud visioonpunkt,ongi seotud tööhõivega. Vastavalt Haridus- ja Teadusministeeriumi 2018 tulemusaruandele puuduvad kolmandikul Eesti tööealisest elanikkonnast minimaalsed digioskused, samuti tööks vajalikud IKT oskused on ebapiisavad, lisaks on õppijate ligipääs digitaristule ja digitaalne õppevara puudulik ja ebaühtlane. Samas on hetkel väga raske leida valdkonda, kus ei läheks IT-oskusi vaja ega rakendataks tehnoloogiat

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Arpanetist Facebookini - Interneti kujunemislugu

E-ITSPEA 12: Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

E-ITSPEA 9: IT juhtimine ja riskihaldus